søndag 17. januar 2010

Rottenetter

Rottenetter er en norsk film om finansmiljøet i stavanger, der en ung aksjemegler prøver å slå seg opp og fram. Filmen er åpenbart inspirert av Oliver Stones klassiker 'Wall Street' fra 1987 med Michael Douglas og Charlie Sheen.

Derfor synd at denne filmen suger noe så inn i granskauen. Syltynt manus, dårlig skuespill, spesielt fra han som spiller sjefen, Fridtjof Såheim. Og ellers pappkarakterer og karikaturer over hele linja.

Pluss replikk veksling som er helt hinsides: "Jeg er den beste selgeren din, og du har rævkjørt meg. -Nei, hvis jeg hadde rævkjørt deg, hadde du daua av blodtapet." Eller hva med denne: "Fortiden har en lei tendens til å komme raskt fram å bite deg i ballene". Retarderte replikker som dette går igjen i hele filmen.

Eneste lyspunktet er Kristoffer Joner, han leverer som vanlig en solid rolle prestasjon som broren til han det handler om.

Se heller 'Wall Street' igjen, en ekstremt mye bedre film.

Karakter: 2 av 6

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kunne tenke meg at den sugde ja!!

Har akkurat sett Jenta som lekte med ilden nå jeg. Den var veldig bra, men kanskje hakket svakere enn menn som hater kvinner. Gleder meg iallefall til den siste.

Gir den 5er

Sindre

Mmm sa...

Enig med deg, og gleder meg til den siste. Tror menn som hater kvinner blir den beste av de, siden den er produsert som kino film, og de andre to som tv-filmer.