søndag 17. januar 2010

Avatar

James Camerons første spillefilm siden titanic.

En meget bra og underholdende film, som imponerer, spesielt med det visuelle.

Historien er relativt klisjé preget og forutsigbar, men skuspillet er bra.

Alt i alt skuffer det faktisk litt at historien ikke er bedre. Husker fra blant annet terminator 2(også laget av James Cameron) at man la merke til små detaljer, som at T-1000 ikke fikk pistolen sin gjennom metall gitteret, det var jo bare han som var flytende metall, ikke pistolen. I denne filmen er det litt motsatt, litt små detaljer og ting her og der jeg irriterte meg litt over.

Men det blir litt småplukk.

Men nok til at jeg ikke gir den 6'er.

Men for all del, en meget bra og underholdende film.

Karakter: 5 av 6

6 kommentarer:

Adeal sa...

Jasså ja...så det ble ikke en sekser nei-

Mmm sa...

Måtte være litt streng. Følte det ble litt for mange ting som irriterte. =)

Anonym sa...

Blitt pirkete på dine gamle dager??

Soleklar 6er av meg og den beste 6ern jeg har gitt på lenge.

Sindre

The Panorama sa...

Hva slags små detaljer var det som irriterte deg? Hadde vært kult å lese om det.

Mmm sa...

Syns ikke jeg har blitt pirkete, egentlig? Kanskje. Men filmen er uansett knallbra!

Mmm sa...

Små detaljene som irriterte var at hovedrollen ble altfor lett akesptert i samfunnet til navi'ene selv om de visste han var menneske, at han satt i rullestol, selv om de var kommet så langt teknologisk. Badguy'en var litt for karikatur og overdrevet. Pluss at story'en var litt klisjé preget og forutsigbar. Dette høres kanskje veldig negativt ut, men for meg ble det småplukk som gjorde at jeg ga den 5 og ikke 6.